U vindt hier alle nodige informatie over het aankoopproces in Spanje.

Kosten van het kopen van onroerend goed in Spanje
Als koper van onroerend goed in Spanje zijn er een aantal kosten en belastingen bovenop de prijs die een koper moet betalen.

ALGEMENE KOSTEN:

– 10% BTW (in Spanje bekend als IVA) op basis van de koopprijs van woningen (let op: alleen in de regio Murcia, IVA is momenteel 8%)
– 3% van de aankoopprijs zijn algemene kosten en belastingen, waarvoor notariskosten, Stamp Duty & amp; Kadastrale belastingen
– € 1.250 EUR + BTW zijn juridische kosten (voor de diensten van een advocaat die namens de koper contracten opstelt en controleert, advies geeft over alle juridische en administratieve zaken, de nodige zorgvuldigheid in acht neemt (controle van de eigendomsaanspraak van de verkoper, kosten voor onroerend goed, vergunningen, enz.) en regelt alle benodigde documenten om het proces te voltooien (registratie van onroerend goed, belastingbetalingen, enz.).

AANKOOPPROCES:

– Normaal is € 3.000 vereist als aanbetaling bij het selecteren van uw droomhuis
– 10% van de aankoopprijs is vereist binnen 10 dagen na het regelen van de aanbetaling
– Het saldo van de koopprijs is betaalbaar bij de notaris op de dag van ondertekening van de verkoopcontracten

ALGEMENE JAARKOSTEN VOOR EIGENDOM IN SPANJE:

– Grondbelasting – tussen € 130 en € 1.000 per jaar
– Belastingen van de eigenaar van onroerend goed (voor niet-ingezetenen) – € 150 per jaar / per persoon
– Verzekering onroerend goed tussen € 200 en € 400 per jaar

Heeft u nog vragen?
Stuur uw e-mail naar: info@ipmspain.be

Wilt u ook meer weten over een inspectie reis?
Kijk dan hier:
Inspectie reis

Europe